Friday, March 16, 2007

الى محمد الطاهر



من اليسار محمد الطاهر ثم عبد الحى وبيتر ووائل
:محمد الطاهر صاحب مدونة
مواطن مصرى واخد على قفاة
من اكثر المشاغبين على النت واول واحد بيغطى مظاهراتنا ..طاهر وكيل طلاب حزب الغد ومن ابرع مصورين الغد
يتميز طاهر بفكرة اليبرالى الاسلامى وربما يتضح ذلك من خلال تدويناتة الرائعة
وربما يتميز ايضا بعصبيتة ومقتة الشديد للامن
احزننى كثيرا نبأ القبض عليك يا طاهر انا لسة حالا راجع من القسم وعرفت انك خدت افراج بس ولاد الكلب شكلهم هيطلعوك الصبح
انا مش عايز اقولك خليك بطل والكلام دة لان عارف انة موقف صعب وعارف انك هتستحمل بس صدقنى خدها فرصة تقيم فيها تجربتك واهدافك وهل فعلا انت مستعد تتعرض للاعتقال تانى واية هى القضية اللى تستحق تضحى بحريتك علشانها بجد
انا مش قصدى اخوفك ولا حاجة بس اتمنى تعيد ترتيب افكارك .. وعلى فكرة انت بقيت شهيد التدوين فى مصر حاليا بعد كريم
بس انا لو منك مطلعش دلوقت واستنى كام يوم لحد ما الحكاية تسخن شوية واسمك يتشهر ومين عارف يمكن كوندا تيجى تشتكى لمبارك علشان يطلعك واهوة كلة رزق للمدونة بتاعتك.
بجد مش عارف اقولك اية ...بس الشىء الوحيد اللى عارفة انة السجن تجربة خالدة وهتتحفر فى ذاكرتك للابد وعامل اكيد فى تقوية عزمك وروح النضال ..ولعلمك انا بحسدك سيبك من انها تجربة صعبة بس هى فعلا فرصة علشان تقيس الى اى مدى قدرتك على النضال والتضحية ...وسؤال كلنا لازم نجاوب علية ...هل كلنا مستعدين نتعرض للاعتقال علشان مواقفنا الفكرية ونضالنا ضد النظام زى محمد الطاهر ؟
كلمة اخيرة :
شد حيلك يا ابو طاهر السجن للرجالة ...وانك تتسجن يبنى فى ظل النظام دة ...يبقى دة اكبر وسام على صدرك
مدونات مصر كلها مستنياك علشان تحكيلها ازاى مريت بالتجربة دى
و مستنيك تخرج علشان اشوفك
اخوك لينين

No comments: