Sunday, July 13, 2008

الله ..يا دنيا

منذ فترة دعانى بعض الاصدقاء لحضور حفلة غنائية فى الاوبرا لمطربة اسمها دنيا مسعود ...لم اكن اعرفها ولكنى ذهبت مع الاصدقاء وكنت اعتقد انها ستغنى اغانى عاطفية كالمعتاد ولكنها فاجئتنى عندما وجدتها تؤدى اغانى فلكورية شعبية من الصعيد والمنيا ومن وجة قبلى وبحرى وكان ادائها اكثر من رائع . دنيا كمان بتمثل فى بعض المسلسلات والافلام واكتر اغنيه عجبتنى منها نعناع الجنينة ونوح الحمام ، والذ حاجة فيها انها بتحب تعيش مع الاغنية وتمثل بحركات استعراضية وبتتجاوب مع الجمهور وبتضحك معاهم ودمها خفيف اوى . وطبعا لما حكيت لصحابى اللى مراحوش معايا الحفلة على اد اية دنيا كانت ممتازة بهدلونى واتهمونى بانى ندل ...بس والله انا عرفت قبليها بيوم بالصدفة وعلشان محدش يزعل منى انا دعبست ودورت على اغانيها وبهديلكم الالبوم دة اللى فى اشهر واجمل اغانيها، ولما تحملوا الالبوم وتسمعوة ...هتقولوا فعلا ...الله يا دنيا

اضغط هنا لتحميل الالبوم

6 comments:

Unknown said...

كده بردو يا درش طيب قولي اجي معاك

انا هاسمع الالبوم و اشوف

Che_wildwing said...

عادي يابنى
هما ميعرفوش ان ندالتك دي شئ متأصل
أنا بس جاي أهدي النفوس وأقول سلامو عليكو

مصطفى محمود said...

ايمى /

المرة جاية هقولك بسى انتى ابقى تعالى .

تشى وايلد وينج /

ازيك يبنى اخبارك اية ...انا عايز اشوفك

Anonymous said...

ادأها حلو ودمها خفيف .بس هي البنت دي الي مثلت في فيلم جعلتني مجرما ولا واحدة تانية?

مصطفى محمود said...

ايوة هى فعلا ...هى كمان بتمثل جنب الغنا

Alkomi said...

طبعا الله يا دنيا حد يقدريقول غير كدة ده حتى يبقى ماعندهوش نظر